Buat Suami Tersayang…


 

 

northerneire

Suamiku

Maaf di atas keluh dan resah
Aku tewas di medan jiwa ku
Kerna aku baru belajar
Belajar menjadi seorang mujahidah

Namun gagalku sementara cuma
Itulah iman dengan seribu gelombangnya
Kugagahi segala dengan doa dan cita

Kata-kataku mungkin hambar
Ia sekadar cerita hidupku
Isteri sepi menagih simpati
Agar dunia tahu dan restu

Pesan dari teman yang dikenali
”Wanita itu umpama rusuk
Luruskan..berhati-hati
Bertegas..jangan keras
Berlembut..jangan sampai reput”
Itulah hakikat seorang isteri

Suamiku
Suka duka, tangis ria
Resepi hidup kita selamanya
Kerna itu biasa
Lumrah hidup kita semua 

Suamiku

Kupohon sabar darimu
Agar aku redup di bawah payungmu
Agar aku terang di bawah sinarmu
Agar aku mekar di dalam cintamu

Pergilah suamiku
Medan itu lebar dan luas
Engkau mujahid untuk semua
Kan kuiringkan doa dan cinta
Agar syurga Allah diberi balas

Tenang dirimu dalam doaku
Tenang diriku dalam cintamu..

UMMUSAIF.COM
9 Februari 2008

 

About these ads

22 thoughts on “Buat Suami Tersayang…

  1. tak sangka ummusaif pandai wat sajak..hehe..speechless baca puisi ummusaif ni..luahan hati seorng isteri solehah..=)

  2. ooo ade rahsia.oklah ana tak masuk campur.ana doakan ummusaif dan abusaif bahgia hingga anak cucu.ana pun nak bahgia mcm ummusaif dan ust.

  3. gembira bila bace buku ‘aku terima nikahnya’ hasil ustaz hasrizal..;P
    betapa sweetnye ‘pecintaan’ ummusaif dan abisaif..sy suke..smoga sy juga seperti kalian berdua,insyaallah..doakan ye ummusaif..

  4. a’kum ummu saif.
    saya sangat jatuh hati dengan puisi ini. puisi yg betul-betul mengambarkan luahan hati seorg isteri. maaf ye ummu, boleh tak saya menyimpan puisi ini utk koleksi peribadi saya..

  5. Sajak ni biasa saje. Sebenonya saya tulis sajak ni pun masa saya betul2 low. So, bila saya baca sajak ni balik saya ingat ‘janji’ yang pernah saya buat dalam diri saya.

    Sape2 yg rasa sajak ni bermanfaat utk diri, tafaddhal..ianya memang untuk dikongsi bersama.

  6. bila la agaknya saya bleh bacakan sajak2 mcm nie pada suami saya…
    blom jumpa lagi “dia”…
    doakan saya berjaya dalam pencarian saya mencari “suami” saya…

  7. salam..urmm, ummu saif..
    ana kagum dgn cinta kalian.. cinta yg dibina atas landasan keimanan dan perjuangan.. tersangat ingin hati ini memiliki insan yg akan mendidik diri agar lebih dekat dgn Tuhan, bukan yg melalaikan kita dgn cinta dunia. doakan ana agar bisa bertemu bahgia bila tiba saatnya…

  8. terkedu seketika hayati bait-bait sajak ini…..minta dihalalkan dari ummu saif sbb saye ingin jadikan puisi ini sbg koleksi ….

  9. terbaik kak muna.. semoga ALLAH tambah dan kekalkan kebahagian pada keluarga Abu Saif.
    dan pada keluarga kami juga.

  10. Salam ummu saif..sy amat ske bce blog kalian, Abu Saif. bnyak intipati y bleh djadikan pnduan. Terasa diri ini ingin skali dkurniakn seowg y bleh mberi bimbingan..insyallah..
    AKU TERIMA NIKAHNYA akan sy jadikan pduan dlm rmh tngga. moge cinta kalian mkin mekar dssi Allah. =)

  11. I lived in Bath Springs, Tennessee for about 3 months and continued to get
    worse with my sickness and panic. Most times doses are started out as small as 10 milligrams.
    The important thing is not to let them takeover or dominate your life.

  12. Magnificent beat ! I would like to apprentice whilst you amend your web site, how can i subscribe for a weblog site?
    The account helped me a appropriate deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided vibrant
    transparent idea

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s